Wojciech Kordalewski


Jak zaplanować dochodowość serwisu
z rosnącym parkiem aut elektrycznych?

Policz sam,
wpływ „elektryków”
na Twoje
przychody!

OBEJRZYJ WEBINAR JUŻ TERAZ!

DOSTĘP OTRZYMASZ TUŻ PO ZGŁOSZENIU!

Webinar poprowadzi:

Policz sam

ile pieniędzy oddasz!

„To wszystko brzmi interesująco, ale w moim serwisie elektryków nie ma...”

Powiedz to producentom, którzy prześcigają się w ogłaszaniu zapowiedzi dat zaprzestania produkcji aut z silnikami spalinowymi. Powiedz to ustawodawcom, którzy wprowadzają kolejne ograniczenia.


Wiele wskazuje na to, że – chcąc, nie chcąc – elektryki w serwisie to przyszłość, z którą będziemy się musieli zmierzyć. Nie jest to perspektywa na już (na szczęście), ale im szybciej zaczniemy ją analizować i „budżetować”, tym lepiej będziemy do niej przygotowani. A już teraz widać, że dealerów czekają trudne czasy, o ile wcześniej się do tego nie przygotują.

Prognozy pokazują, że
w 2026 roku 30%
wszystkich aut w Norwegii
będą stanowić elektryki

Są marki, gdzie na przegląd auta elektrycznego już jest przewidzianych więcej roboczogodzin niż przy „spalinówce”. Ale są też takie, w których liczba godzin jest mniejsza o 30%. Co producent, to inne podejście. Niestety jest też jedna wspólna cecha: spadek przychodów z części zamiennych o około 80%. A przecież części stanowią blisko 50% wartości przeglądu. Mając to z tyłu głowy, łatwiej o świadomość, jak duża rewolucja może nastąpić w dochodowości i zyskowności serwisu.

Przy 40-procentowym udziale „elektryków” przykładowe ASO wykonuje 133 przeglądy „spalinówek” oraz równo 100 przeglądów aut elektrycznych.


Liczba roboczogodzin na zlecenie jest niestety przy „elektryku” niższa (1,3 vs 2,1), co sprawia, że miesięczna liczba roboczogodzin przeglądowych maleje nam z 489 do 409.

Co więc trzeba robić?

Wprowadzić zmiany w dotychczasowym sposobie fakturowania i przygotować cyfry i analizy, które posłużą do rozpisania konkretnych scenariuszy. Podnosimy stawkę (do jakiego poziomu?), liczymy na dosprzedaż usług i części do zlecenia? Wprowadzamy proaktywny kontakt i zwiększamy retencję serwisu? Skupiamy się na usługach dodatkowych (auto detailing, doposażenia)? Modyfikujemy zatrudnienie i dostosowujemy strukturę działu?

Jedno jest pewne. Już teraz musimy stworzyć wielomarkowy serwis, w którym osobną marką będzie… „elektryk”. Zbierajmy dane: ile jest przy nich pracy, ile RBH, ile napraw gwarancyjnych, ile części sprzedajemy średnio na 1 RBH.

Jak to zrobić? Właśnie po to jest to szkolenie

Wojciech Kordalewski, jeden z najlepszych szkoleniowców dealerskich w Polsce, pokaże m.in.:

jak już teraz można liczyć przychody z obsługi aut elektrycznych w serwisie

jak sprawdzić utratę potencjału roboczogodzin

jak zaplanować optymalną strukturę zatrudnienia w serwisie

jaki wpływ mogą mieć zmiany struktury przeglądowej na dotychczas uzyskiwane parametry w serwisie

jak obliczyć potencjał serwisu na bazie car parku

które metody najskuteczniej pomogą w minimalizacji strat w dochodowości

jak stosować autorski „kalkulator”, który pozwoli oszacować wpływ „elektryków” na Twoje przychody, dochodowość, wynik finansowy i zyskowność działu, jak również pokaże zmiany w relacjach sprzedaży części zamiennych w odniesieniu do obecnie uzyskiwanych wolumenów sprzedaży

Po szkoleniu otrzymasz dostęp do przedstawionego poniżej kalkulatora, by samodzielnie policzyć wpływ „elektryków” na Twój serwis!

DLACZEGO WARTO?

Podczas webinaru dowiesz się:

Jak już teraz liczyć przychody z obsługi aut elektrycznych w serwisie

Jak sprawdzić i policzyć utratę potencjału roboczogodzin

Jak zaplanować optymalną strukturę zatrudnienia
w serwisie

Jak zmiana struktury przeglądowej wpłynie na uzyskiwane parametry wskaźnikowe

Jak na podstawie dostępnego parku pojazdów obliczyć potencjał serwisu

Jak stosować autorski kalkulator, który pozwoli oszacować wpływ "elektryków" na Twoje przychody

Jakie metody stosować by zminimalizować straty w dochodowości serwisu

Z analizy, którą przeprowadziliśmy na początku 2021 r. wśród autoryzowanych dealerów różnych marek, wynika, że przegląd okresowy samochodu elektrycznego generuje dla serwisu przychód średnio o 1/3 niższy niż analogiczny przegląd realizowany dla auta spalinowego. To tak jakby z 10 podnośników 3 stały ciągle puste.


Myślisz, że to Cię nie dotyczy? Mylisz się...

O CZYM BĘDZIEMY MÓWIĆ PODCZAS WEBINARU?

10 NAJWAŻNIEJSZYCH TEMATÓW

  • Jakie są największe zagrożenia wynikające ze zmiany napędu
  • Jak przygotować się do nadchodzących zmian
  • Jak zmieni się struktura sprzedaży roboczogodzin
  • Jak zmieni się dealerski park serwisowy w najbliższych latach
  • ANALIZA PRZEGLĄDOWA - AUTORSKI KALKULATOR WPŁYWU AUT ELEKTRYCZNYCH NA NAJWAŻNIEJSZE WSKAŹNIKI SERWISOWE
  • Od czego zacząć budżetowanie serwisu - dane i wskaźniki niezbędne do rzetelnego budżetu
  • Budżetowanie roboczogodzin na autach elektrycznych
  • Dlaczego warto liczyć oddzielnie roboczogodziny zewnętrzne, wewnętrzne i gwarancyjne
  • Od czego zacząć planowanie sprzedanych roboczogodzin
  • Co robić by być przygotowanym na postępujące zmiany

KTO POWINIEN WZIĄĆ UDZIAŁ

Dyrektorzy działów posprzedaży

Kierownicy serwisu

Właściciele firm dealerskich

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

CZAS TRWANIA

1 GODZINA 20 MINUT

CENA DOSTĘPU

190 ZŁ NETTO

FORMA DOSTĘPU

WEBINAR BĘDZIE DOSTĘPNY W FORMIE NAGRANIA. DZIĘKI TEMU BĘDZIESZ MÓGŁ WRÓCIĆ DO NIEGO W DOWOLNEJ CHWILI!

1

WYKŁADOWCA

Zanim rozpoczął pracę, jako konsultant ASE Global zdobywał doświadczenie w branży dealerskiej bezpośrednio pracując na różnych stanowiskach w stacjach dealerskich w Polsce i zagranicą.

Od 2000 roku związany był z Grupą PGD przechodząc przez różne szczeble struktury zarządczej w tym Dyrektora Generalnego i Prezesa Zarządu PGD.

Odpowiedzialny za strategię i cała działalność operacyjną firmy. Obecnie realizuje dedykowane indywidualne konsultacje, programy naprawcze i projekty szkoleniowo – coachingowe dla właścicieli i kadry kierowniczej dealerstw w zakresie zarządzania poszczególnymi działami stacji dealerskiej koncentrując się na wszystkich aspektach począwszy od ludzi, procesów, poprzez przychody, marże, koszty, co wpływa bezpośrednio na wzrost zyskowności biznesu.

Wojciech Kordalewski

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Zgłaszam udział w webinarze „Jak zaplanować dochodowość w serwisie z rosnącym car parkiem aut elektrycznych?"
* Regulamin jest dostępny tutaj

KONTAKT

Masz pytania ? zadzwoń lub napisz!

Jakub Konieczny

jakub@dealerconsulting.pl

+48 882 168 648