„To wszystko brzmi interesująco, ale w moim serwisie elektryków nie ma...”
Powiedz to producentom, którzy prześcigają się w ogłaszaniu zapowiedzi dat zaprzestania produkcji aut z silnikami spalinowymi. Powiedz to ustawodawcom, którzy wprowadzają kolejne ograniczenia.
Wiele wskazuje na to, że – chcąc, nie chcąc – elektryki w serwisie to przyszłość, z którą będziemy się musieli zmierzyć. Nie jest to perspektywa na już (na szczęście), ale im szybciej zaczniemy ją analizować i „budżetować”, tym lepiej będziemy do niej przygotowani. A już teraz widać, że dealerów czekają trudne czasy, o ile wcześniej się do tego nie przygotują.
Prognozy pokazują, że
w 2026 roku 30%
wszystkich aut w Norwegii
będą stanowić elektryki
Są marki, gdzie na przegląd auta elektrycznego już jest przewidzianych więcej roboczogodzin niż przy „spalinówce”. Ale są też takie, w których liczba godzin jest mniejsza o 30%. Co producent, to inne podejście. Niestety jest też jedna wspólna cecha: spadek przychodów z części zamiennych o około 80%. A przecież części stanowią blisko 50% wartości przeglądu. Mając to z tyłu głowy, łatwiej o świadomość, jak duża rewolucja może nastąpić w dochodowości i zyskowności serwisu.
Przy 40-procentowym udziale „elektryków” przykładowe ASO wykonuje 133 przeglądy „spalinówek” oraz równo 100 przeglądów aut elektrycznych.
Liczba roboczogodzin na zlecenie jest niestety przy „elektryku” niższa (1,3 vs 2,1), co sprawia, że miesięczna liczba roboczogodzin przeglądowych maleje nam z 489 do 409.
Co więc trzeba robić?
Wprowadzić zmiany w dotychczasowym sposobie fakturowania i przygotować cyfry i analizy, które posłużą do rozpisania konkretnych scenariuszy. Podnosimy stawkę (do jakiego poziomu?), liczymy na dosprzedaż usług i części do zlecenia? Wprowadzamy proaktywny kontakt i zwiększamy retencję serwisu? Skupiamy się na usługach dodatkowych (auto detailing, doposażenia)? Modyfikujemy zatrudnienie i dostosowujemy strukturę działu?
Jedno jest pewne. Już teraz musimy stworzyć wielomarkowy serwis, w którym osobną marką będzie… „elektryk”. Zbierajmy dane: ile jest przy nich pracy, ile RBH, ile napraw gwarancyjnych, ile części sprzedajemy średnio na 1 RBH.
Jak to zrobić? Właśnie po to jest to szkolenie
Wojciech Kordalewski, jeden z najlepszych szkoleniowców dealerskich w Polsce, pokaże m.in.:
jak już teraz można liczyć przychody z obsługi aut elektrycznych w serwisie
jak sprawdzić utratę potencjału roboczogodzin
jak zaplanować optymalną strukturę zatrudnienia w serwisie
jaki wpływ mogą mieć zmiany struktury przeglądowej na dotychczas uzyskiwane parametry w serwisie
jak obliczyć potencjał serwisu na bazie car parku
które metody najskuteczniej pomogą w minimalizacji strat w dochodowości
jak stosować autorski „kalkulator”, który pozwoli oszacować wpływ „elektryków” na Twoje przychody, dochodowość, wynik finansowy i zyskowność działu, jak również pokaże zmiany w relacjach sprzedaży części zamiennych w odniesieniu do obecnie uzyskiwanych wolumenów sprzedaży
Po szkoleniu otrzymasz dostęp do przedstawionego poniżej kalkulatora, by samodzielnie policzyć wpływ „elektryków” na Twój serwis!
DLACZEGO WARTO?
Podczas webinaru dowiesz się:
Jak już teraz liczyć przychody z obsługi aut elektrycznych w serwisie
Jak sprawdzić i policzyć utratę potencjału roboczogodzin
Jak zaplanować optymalną strukturę zatrudnienia
w serwisie
Jak zmiana struktury przeglądowej wpłynie na uzyskiwane parametry wskaźnikowe
Jak na podstawie dostępnego parku pojazdów obliczyć potencjał serwisu
Jak stosować autorski kalkulator, który pozwoli oszacować wpływ "elektryków" na Twoje przychody
Jakie metody stosować by zminimalizować straty w dochodowości serwisu
Z analizy, którą przeprowadziliśmy na początku 2021 r. wśród autoryzowanych dealerów różnych marek, wynika, że przegląd okresowy samochodu elektrycznego generuje dla serwisu przychód średnio o 1/3 niższy niż analogiczny przegląd realizowany dla auta spalinowego. To tak jakby z 10 podnośników 3 stały ciągle puste.
Myślisz, że to Cię nie dotyczy? Mylisz się...
O CZYM BĘDZIEMY MÓWIĆ PODCZAS WEBINARU?
10 NAJWAŻNIEJSZYCH TEMATÓW
KTO POWINIEN WZIĄĆ UDZIAŁ
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
CZAS TRWANIA
1 GODZINA 20 MINUT
CENA DOSTĘPU
190 ZŁ NETTO
FORMA DOSTĘPU
WEBINAR BĘDZIE DOSTĘPNY W FORMIE NAGRANIA. DZIĘKI TEMU BĘDZIESZ MÓGŁ WRÓCIĆ DO NIEGO W DOWOLNEJ CHWILI!
1
WYKŁADOWCA
Zanim rozpoczął pracę, jako konsultant ASE Global zdobywał doświadczenie w branży dealerskiej bezpośrednio pracując na różnych stanowiskach w stacjach dealerskich w Polsce i zagranicą.
Od 2000 roku związany był z Grupą PGD przechodząc przez różne szczeble struktury zarządczej w tym Dyrektora Generalnego i Prezesa Zarządu PGD.
Odpowiedzialny za strategię i cała działalność operacyjną firmy. Obecnie realizuje dedykowane indywidualne konsultacje, programy naprawcze i projekty szkoleniowo – coachingowe dla właścicieli i kadry kierowniczej dealerstw w zakresie zarządzania poszczególnymi działami stacji dealerskiej koncentrując się na wszystkich aspektach począwszy od ludzi, procesów, poprzez przychody, marże, koszty, co wpływa bezpośrednio na wzrost zyskowności biznesu.
Wojciech Kordalewski
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
KONTAKT
Masz pytania ? zadzwoń lub napisz!
Jakub Konieczny
jakub@dealerconsulting.pl
+48 882 168 648